Thursday, August 9, 2018

Bila Si Kecil Excited Nak Bakar Kalori




Aktiviti kami petang semalam.. ehehehe.Alhamdulillah,walaupun bawa anak-anak ke sini pun.Mereka tetap bahagia..hihihi.Ambil angin petang sambil bakar kalori ina ni haa.Walau tak banyak,tapi bagus untuk kesihatan.



Semangat 


Tengok anak-anak tu,semangat betul bab-bab macam ni.Tengok ha..,dorang tinggal mama kat belakang.Yang sulung tu,Sara kerap sangat tanya.Bila mama nak bawa hiking..Erkkk.Korang rasa? Sebab dulu pernah bawa dia hiking dengan kakak yang datang dari Johor.Ina dah kena tinggal di belakang masa hiking tu tau,sebab bawa Si Soffea..(Soffea ni suka melenggang sikit,memang lambat jer kalau dia berjalan.)

Sara tu..,Hiking memang laju jer dia berjalan.Laju sangat..semangat kesukanan tu lain macam.Masuk lumba lari pun dia menang tempat Kedua .



Tasik Pelindung sebagai pilihan 



Tasik Pelindung ni,terletak beberapa kilometer sahaja dari rumah ina.Memang dekat lah sangat.Best kalau datang sini.Ada track jogging dan orang memancing di sini.Setelah tempat ni dibangunkan,memang tak lah sunyi sepi kawasan sini.Port ni juga lah..,tempat ina luangkan masa kalau boring dengan anak-anak.Sebelah Tasik Pelindung ni pula,ada padang bola.Ramai budak-budak dan dewasa bermain bole sepak.Depan Tasik Pelindung ni pula ada 2 buah Sekolah iaitu Sekolah Rendah dan Menengah Pelindung.






Mereka bertiga ni sabar menanti mama.Mama tengah cari shot yang terbaik untuk photoshoot untuk kerja mama.Eheheeh..Memandangkan kat sini,kawasan tumpuan orang ramai.So,kena cari yang tak menghalang lalu lintas untuk orang yang berjogging lah.


Yang si kecil berbaju kuning tu..memang tak sabar dah nak gerak jogging..





Photoshoot 


Minta tolong si Sara ambil gambar,senget benget.Nasiblah ramai yang lalu lalang kat situ.Jadinya...,Ina sempat tangkap seorang untuk jadi fotographer sekejap..Hahahaha~ 

Kebetulan dah plan nak ke Tasik Pelindung.Lantas ina memakai Tshirt dari syarikat percetakan ZY PHYTO GROUP selaku sponsor.

Sejujurnya kain yang digunakan ni memang selesa di gunakan.Sesuai sangat ni..,kalau untuk aktiviti lasak sekalipun.Sebab utama, tak menyebabkan si pemakai berasa melekit.HAishhh~ sesuai lah,kalau korang kuat berpeluh tu.Jenis kain cotton.Lengan pun sedap terletak..ehh,dah macam makanan pulak dahh.

Kalau korang nak buat banyak-banyak baju tshirt rekomen betul kat sini.Syarikat percetakan yang terbesar! Dimiliki oleh bumiputra.. 



1 comment:

  1. yeayyyy seronok. if it were me, I'd totally love it as well.

    ReplyDelete